Editorials

From Indonesia to Cedar Rapids

Passport image
Graphic by Amanda Bollig.

In the middle of May 2019, I was so surprised and happy when I got an email from the Community College Initiative Program in Washington D.C. for a scholarship granted to me in the United States of America for a year; and got placed at Kirkwood Community College in Iowa.  My biggest dream ever came true that I will get an education in one of the best education places in the world.  

I came to Kirkwood Community College on July 22, 2019, and started my education journey in the United States of America. I saw many things that impressed me; the people were busy with their tight schedules; the facility was good and I found many people from many countries come and study at the college. Most of them are from Africa and Asia. So I learned a lot about the culture all over the world, especially American culture. 

The American culture that I saw here was different from most Hollywood movies that show materialism and self-orientation. In fact, the people are nice, open-minded and willing to help anybody. I like their culture of appreciation, work-hard and discipline in time. But honestly, sometimes it’s hard to deal with a culture not fit to me; I need time to be acceptable.  

Many things I learned from the academic and social community while I am here. In class, studying is hard especially because English it’s not my native language but thankfully the teachers are very good. They explained the subject with professionalism in style and impressed me to study more and more.  

As an international student from Indonesia in a scholarship founded by the U.S. Department of State, I am also required to do volunteering and internships that help me work in the community and learn many things about the system and work life in the U.S.   

This is a very good experience that will help me develop myself and prepare me to achieve my future career, thank you. God Bless You America.

Translation to Bahasa

Pada pertengahan Mei 2019, saya sangat terkejut dan senang ketika mendapat email dari Community College Initiative Program di Washington DC sebagai salah satu penerima beasiswa untuk belajar di Amerika Serikat selama satu tahun; dan ditempatkan di Kirkwood Community College, Iowa. Mimpi terbesar saya menjadi kenyataan bahwa saya akan mendapatkan pendidikan di salah satu tempat pendidikan terbaik di dunia.  

Saya datang ke Kirkwood Community College pada 22 Juli 2019 dan memulai perjalanan pendidikan saya di Amerika Serikat. Banyak hal yang mengesankan saya; orang-orang sibuk dengan jadwal mereka yang ketat; fasilitasnya bagus, dan saya menemukan banyak orang dari banyak negara datang dan belajar di kampus. Kebanyakan dari mereka adalah siswa dari Afrika dan Asia. Jadi saya belajar banyak tentang budaya di seluruh dunia, terutama budaya Amerika. 

Budaya Amerika yang saya lihat di sini berbeda dengan kebanyakan film Hollywood yang menampilkan materialisme dan keegoisan. Sebaliknya, orang-orang disini sangat baik, berpikiran terbuka, dan bersedia membantu siapapun yang membutuhkan. Saya suka budaya Amerika tentang penghargaan, kerja keras, dan disiplin waktu. Tapi jujur, jika saya melihat budaya tidak cocok dengan saya sulit untuk menghadapinya dan perlu waktu untuk dapat menerimanya.  

Banyak hal yang saya pelajari disini baik dalam komunitas akademik dan sosial. Di kelas, belajar itu sulit terutama karena bahasa Inggris itu bukan bahasa ibu saya tapi untungnya para guru sangat baik. Mereka menjelaskan dengan sangat baik dengan sangat profesional membuat saya terkesan untuk belajar lebih giat lagi.  

Sebagai siswa internasional penerima beasiswa oleh Departemen Luar Negeri AS, saya juga diharuskan untuk menjadi tenaga sukarelawan dan melakukan magang yang membantu saya bekerja di masyarakat dan belajar banyak hal tentang sistem dan kehidupan kerja di AS.  

Ini adalah pengalaman yang sangat berharga dan ini akan membantu mengembangkan diri dan mempersiapkan saya untuk mencapai karir masa depan saya, terima kasih.  

Tuhan Memberkati Amerika Serikat.

Image courtesy of Amanda Bollig | Kirkwood Communiqué

Categories: Editorials, Opinion